al 30 dagen weg - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Pieter Adriaansen - WaarBenJij.nu al 30 dagen weg - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Pieter Adriaansen - WaarBenJij.nu

al 30 dagen weg

Door: globetrotter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

20 Juli 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

hoi allemaal ik ben blij dat jullie het de moeite vinden om mij te volgen.

het is een enorme uitdaging om plannen die je van te voeren maakt om in een gebied te bereizen, dat het niet altijd gaat zoals je verwacht.

Ik ben vauit Malacca maleisie met de boot(storm,zeeziek,2.5 uur) naar Dumai Indonesie,daar aangekomen alle bagage uitladen en alles controleren tot op mijn onderbroek toe, er was een gerucht ontstaan dat op de boot drugs vervoerd werd ,dus vandaar,rustig alles overzien en alles ondergaan.

met een minibus 18.00 vertrokken tot 0.600 uur s`morgens over niet al te beste wegen.
daar lake Toba bezocht een eiland in een meer,Vergelijk met Mosel Duitsland uitzicht.
van hieruit een jungle tocht gedaan van 3 dagen en nachten.
oerang oetang in t wild,daar kom voor naar hier,eten en planten zoeken ,vissen vangen en klaarmaken en slapen onder een zelfgemaakt bamboe hut met een zeil.
transport terug : per Rubberband door snelstromende rivier (efteling), en dat voor 1.5 uur.
Voor mij een hoogtepunt(Robinson)
na 5 dagen had ik het wel gezien en ben nu weer in een plaats waar veel backpackers samenkomen en blijven hangen.
Ik heb hier nu een kamer in een hotel 6 euro.
van hieruit ga ik naar eiland Sabah om een berg te beklimmen , deze was vorige week volgeboekt.Je moet vliegen kost hier maar 40 euro voor 1500 km.
dan ook nog een duik cursus volgen hier 100 euro in NL 500 euro.
al met al een geweldige ervaring en er zijn veel mensen in mijn situatie hier ,dus ik heb het goed naar mijn zin, maar daarbij komt ook wel nu 1 maand nadien dat ik besef leuk allemaal maar ik denk toch bijna elke dag aan thuis.
ik hoop dat het goed gaat. tot ziens

  • 20 Juli 2007 - 18:41

    Karel:

    Hallo pieter.
    Hardstikke tof dat je ook noch aan ons denkt,want dat het daar een compleet andere wereld is die voor je opengaat zodat je van de ene naar de andere verbazing valt ,zodat je wel eens het een en ander kan vergeten.
    Het gaat hier verder goed en het weer hier is erg wisselend met dan erg warm en dan weer een flinke hoosbui.
    groetjes karel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

I DID IT MY WAY

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 17049

Voorgaande reizen:

21 December 2014 - 21 December 2014

Serious Request 2014

20 Juni 2007 - 20 Februari 2009

Sabbatical Asia- Australia - New Zealand

Landen bezocht: