start Hut ward - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Pieter Adriaansen - WaarBenJij.nu start Hut ward - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Pieter Adriaansen - WaarBenJij.nu

start Hut ward

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

25 Oktober 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

hallo
eeen start gemaakt met een tevoren aangekondigde zware beproeving voor mij.

Er werd gevraagd een fitnesslevel:
meer dan gemiddeld!
Nou dat weet ik nu wat dat betekent.
De eerste dag met rugzak 25 kg ,eten voor 3 dagen en warme kleding bij 720 meter klimmen.
De volgende dag terug naar beneden en een uur nadien weer 1.5 uur een track naar de volgende hut.
We werken (vrijwillig)bij een organistatie( een soort Staatsbosbeheer) met een ontzettend goed georganiseerde progamma.
Je kan er bijvoorbeeld een bergwandel tocht maken van 25 km verdeeld over 4 dagen, ja je doet hier maar een paar km per dag, je gaat van de ene vulcaan naar de andere over bergpassen en over vulcanisch gesteente en grote rotskeien.
Je kan overnachten in de hut, kan er koken en er is een kachel en zelfs bij windkracht 9 en zware regen en 2 graden is het lekker warm binnen.

Het is mijn en onze (6 vrijwilligers) taak om de mensen te begroeten en de overnachtings passen te controleren en ook om uitleg te geven over de weers verwachting die ik elke dag via mijn radio binnenkrijg.
Ik ben nu 5 dagen in een hut geweest en ik heb naast de hut voor de wandelaars mijn eigen prive onderkomen.

De verwarming is LPG gas die (jawel)per helicopter wordt aan en afgevoerd en als je geluk hebt kun je een lift krijgen , ook worden wij ingezet bij eventuele ontruimingen en noodsituaties.

Het water komt van het dak, regenwatwer dus.
Het licht van kaarsen en je grote hoofdlamp.

na 5 dagen terug met alle afval die je onderweg tegenkomt, iedereen moet zijn etensresten en afval meenemen,je wordt opgehaald en ik woon in de 2 vrij dagen die ik heb met andere vrijwilligers in het huis van de organisatie.
accomodatie is voorzien,dus alles is betaald ,ook 10 euro per dag voor de supermarkt , wordt betaald.
Het is geweldig om in de natuur te zijn met elke dag 4 uur wandelen om de wandelpaden te controleren.

morgen staat mij een grote tocht te wachten:720 meter klimmen, eerst door een bos, en dan over een bergkam als het weer mee zit kom ik er in 3 uur.

het is goed vertoeven met mijn warme sokken( bedankt Collega`s) en mijn mp3 speler.

VOOR IEDEREEN DIE HET WIL OPZOEKEN:
IK ZIT IN TONGARIRO NATIONAL PARK NOORDER EILAND NZ

IK BEN VAN VRIJDAG TOT WOENSDAG IN :
KETETAHI HUTT OP 1450 MTR.


tot dan

FOR MY ENGLISCH FRIENDS:

THEY ASKED MY A FITNESSLEVEL: ABOVE EVARAGE FITNESS LEVEL AND I KNOW NOW WHAT IT MEANS.
FIRST DAYS CLIMBING FULL PACK 720 MTR TO kETETAHI HUTT THEN DOWN THE NEXT DAY:
TO WAIHOHONU HUTT 1150 MTR NEXT DAY DOWN, AND DO SHOPPING AND O UP NEXT DAY SAME TRACK FULL PACK 25 KG TO THE SAME HUTT.

NOW TO kETETAHI 1450 MTRS TOMORROW.
IT GONE BE A CHALLANGE TO PACK MY PACK NOT TO MANY CLOSE AND HEAVY FOOD.
IT IS VERY HEAVY FOR ME TO TO THE CLIMB BUT IT IT VERY HEALTY UP THERE.
SEE YE

  • 27 Oktober 2007 - 10:58

    Karel:

    Hallo Pieter

    Nou het begin is er je hebt je certificaat en dat is al wat.
    Je zult
    je wel dikke kuiten krijgen van al dat wandelen en klauteren
    Dit was uireindelijk je doelstelling om als gids te gaan werken ,en zoals ik nu lees heb je dat nu voor elkaar.
    Hier in nederland is het nu al heel de week droog en vandaag ook weer sober (zonder zon) maar wel droog.
    Ben nu tot dinsdag vrij en dan begint mijn vakantierooster want Pierre heeft 2 weken vakantie.
    Nou pieter we blijven kontakt houden,en wacht je volgende bericht af.
    Groetjes Karel doeiiiiiiiiiiiii houdoe

  • 27 Oktober 2007 - 18:48

    Frank En Ellen:

    Hallo Pieter

    Hier zijn we dan weer eens een keertje. Het was al weer een tijdje geleden. Zo te zien is het daar wel een heel andere wereld als hier. Het landschap is daar wel heel prachtig, en dan dat werk dat je moet doen met die schapen en dan nu weer in de bergen proficiat je moet het maar kunnen. En is voor de rest ook alles in orde, of denk je nog wel eens aan poppel. Hoelang mag je dat werk nu nog blijven doen in de bergen, en zijn er dan al plannen voor daarna. Als je daar een paar jaar woont, dan komen we nog een keertje langs, ik zou dat echt eens willen doen die kant op reizen. Tenminste als de kinderen wat groter zijn. Hier in poppel gaat trouwens ook alles nog zijn gewone gangetje, alleen dat de winter weer voor de deur staat, maar ja die komen we ook wel weer door.
    De groetjes en tot een volgende keer.

    Frank en Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

I DID IT MY WAY

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 17034

Voorgaande reizen:

21 December 2014 - 21 December 2014

Serious Request 2014

20 Juni 2007 - 20 Februari 2009

Sabbatical Asia- Australia - New Zealand

Landen bezocht: