naar de mountains - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Pieter Adriaansen - WaarBenJij.nu naar de mountains - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Pieter Adriaansen - WaarBenJij.nu

naar de mountains

Door: pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

13 Oktober 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

hoi iedereen

Een paar dagen na ik aankwam op het Noorder eiland zijn we met mijn neef,Mickel, Patricia en Luke naar haar familie gegaan in Omakere in het zuidoosten van het land.
Hawksbay is deze provincie en die staat bekend om de groene heuvels en zijn schapenboerderijen.
Daniel en zijn vrouw en kinderen hebben 309 hectare grond die ze moeten onderhouden en 3000 schapen in eigendom.
Ook hebben ze nog 200 stieren.
dit is een gemiddelde agrarier hier.
Als je in de midden staat van de groene heuvels is het net of er een film wordt opgenomen van de teletubbies, zo groen en zo heuvel achtig.

Elk jaar worden er lammetjes geboren en dit jaar 2000.
De lammen worden als ze 2 maanden oud zijn in een dok gescheiden van de moeder,en er is een heus productielijn opgezet.
1.tellen van grote en kleine.2.apart houden van klein en groot 3.inenten tegen maag en darmziekte 4.oppakken van lam 10- 15 kg en laten zien of het een jongen of meisje is en er wordt een oormerk gezet.5 de staart wordt met een heet ijzer afgeknipt.6 daarna wordt er een vloeistof gespoten over de edele delen alles ter voorkoming van vliegen.

Ik werd natuurlijk (valt u flauw als je bloed ziet,ja nogal).op de eerste rij gezet en het heeft we wat moeite gekost om dit werk te doen, ik heb kleding aangeschaft die nadien weggegooid kan worden want alles zit onder het bloed en de modder laarzen met stalen neus gekocht.Ik heb me staande gehouden en het volbracht ,na 1600 lammen in 2 dagen behandeld te hebben heb ik mijn vuurdoop gehad en mogen ervaren wat het is om de boerderij van dichtbij te beleven.

Na het werk met de schapen werden er meer jobs gedaan.
Bomen gezaagd,een brug gebouwd met betonnen palen (met de hand),3*55 kuub eikenhout in een opslagplaats geladen.
Paling gevangen 4 kg elk en gerookt,op jacht op kalkoenen met 13 jarige zoon van de boer.
Nu na dit avontuur in het midden van het land in een klein dorp.
Ik zit hier met 4 girls en 1 jongen (ja ik heb ook altijd pech)en volgende week gaan we aan de tochten beginnen naar 1800 meter. tot dan

  • 14 Oktober 2007 - 19:19

    Karel:

    Hallo pieter
    Zoals ik het lees ben je een echte alrounder met het doen van diverse werkzaamheden.
    Je bent er mee bezig en je gaat je niet vervelen
    Wij zijn zelf vridagavond thuisgekomen van vakantie in Portugal,en het was daar ook leuk en goed weer.
    Nu gaan we maandag weer tegen aan bij de rooi pannen.
    Je bent in ieder geval een goede schutter ,want een kalkoen schieten met een kogelgeweer is moeilijker dan met een jachtgeweer.
    Nou dat was het weer voor nu ik blijf je in ieder geval je belevenissen volgen.
    groetjes karel

  • 15 Oktober 2007 - 05:31

    Rob:

    erg goed van je dat je nu wel tegen bloed kan het is er wel erg mooi
    waar blijven de fotos van je vriendin
    en waneer mag je nou geld gaan verdienen daar dat je je vriendin kunt laten overkomen
    karel raakt nu wel een beetje ingewerkt ja hij reageerd nu minder op onze grappen
    er is nog geen nieuwe dir gevonden er is al wel een solicitatieronde geweest maar daar zat nog niks bij
    grt belske het gaat je goed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieter

I DID IT MY WAY

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 17029

Voorgaande reizen:

21 December 2014 - 21 December 2014

Serious Request 2014

20 Juni 2007 - 20 Februari 2009

Sabbatical Asia- Australia - New Zealand

Landen bezocht: